Szlak Śladami Zabytków Architektury

• Dla dorosłych
  • Dla seniorów
Opis

Szlak Śladami Zabytków Architektury, oznaczony kolorem czerwonym ma 8,9 km długości i prowadzi różnymi rodzajami nawierzchni, tj. asfalt, kostka, płyty betonowe, szutry. Trasa przecina trzy niewielkie miejscowości: Trzęsacz, Dreżewo i Pustkowo i prowadzi obok najważniejszych atrakcji tychże osad.

• Szlak rozpoczyna się w Trzęsaczu, przy skrzyżowaniu ulicy Kamieńskiej i ulicy Pałacowej, z której wyruszyć należy w kierunku południowym, przez park, w którym rosną zabytkowe lipy drobnolistne. Następnie przejeżdżamy obok neogotyckiego kościoła po lewej i zespołu pałacowo-folwarcznego po prawej.
  • Z ulicy Pałacowej zjechać należy w lewo, na dojazd do przystanku Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej.
  • Tu następuje wjazd na bruk i płyty betonowe. Wciąż należy jechać prosto
  • Około trzeciego kilometra trasy przejechać należy przez most na Kanale Lądkowskim, mijając po chwili stację Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w Dreżewie.
  • Będąc już w centrum wsi Dreżewo, na skrzyżowaniu, po prawej stronie widać zespół pałacowo – parkowy, wybudowany w 1860r. przez ród von Boninów. Mijając skrzyżowanie należy nadal jechać prosto, mijając po prawej pałacowe zabudowania gospodarcze. Wjazd na utwardzoną drogę gruntową.
  • Następnie ponownie przejechać należy przez Kanał Lądkowski i kierować się na północ, drogą wśród pól i łąk.
  • W okolicach 6,5-7 kilometra trasy, mija się wiązy szypułkowe, będące pomnikami przyrody i wjeżdża się do Pustkowa, bezpośrednio na ulicę Bałtycką.
  • Na skrzyżowaniu ulic Bałtyckiej i Słonecznej, wjechać należy w Słoneczną, skręcając w prawo. Na skrzyżowaniu z ul. Magdaleny szlak pokrywa się z Zachodnim Szlakiem Łącznikowym. Nadal jazda ul. Słoneczną.

• Wciąż jadąc ulicą Słoneczną i mijając skrzyżowanie z Polną opuszczamy Pustkowo i wracamy w kierunku Trzęsacza drogą rowerową. Po drodze mijany jest komin starej cegielni i budynki stacji ratownictwa brzegowego.

• Trasa kończy się przy ruinach średniowiecznego kościoła.

Nie musisz zabierać ze sobą roweru - oferuje je: wypożyczalnia rowerów w gminie Rewal (Rewal Bike System).

Mini przewodnik

Ten szlak rowerowy ma kolor czerwony i ciągnie się na 8,9 km, przecinając Trzęsacz, Dreżewo i Pustkowo. Trasa rozpoczyna się przy skrzyżowaniu ul. Kamiennej i Pałacowej w Trzęsaczu i mija m.in. neogotycki kościółzespół pałacowo-folwarcznydworzec Wąskotorówki, Kanał Lądkowski, dwór w Dreżewiezabytkowe wiązy szypułkowe i ruiny w Trzęsaczu (ostatni punkt trasy).

Opinie

Dodaj opinię
Ocena ogólna:
Dla dwojga:
Dla dzieci:
Dla dorosłych:
Dla seniorów:

NAJCHĘTNIEJ ODWIEDZANA RODZINNA ATRAKCJA WYBRZEŻA Park Miniatur i Kolejek - POLECAMY!!!